Online Diary .: judge me ?

Friday, October 18, 2013

judge me ?

hi , hello . gemorning evelibadi ~ assalamualaikum :) ada sesiapa still berjaga like me ? okay good . give me 5 ! like 'tak remaja' lah kan tidur awal . ececececehhhhh . 

okay , for this entry , about him again . siapa him itu ? siapa lagi kalau bukan buah hati pengarang jantung lepat pisang aku tuuu . well so far , our relationship okay . bergaduh , merajuk tu biasalah kan . siapa taknak perhatian dari orang yang dia sayang kannn selain perhatian dari family . hikhik . same goes to me lahhhh . aku nak jugak perhatian dari buah hati aku tuuu . hahaha . 

alhamdulillah . untuk kali ni , dia cuba jaga hati perasaan aku . even aku kadang2 marah la jugak kannnnn . nasib untuk kali ni dia faham aku . itu pun lepas aku cerita why aku terlalu marah dgn that girl . sebelum aku cuba diamkan . sebab aku taknak terukkan lagi . tapi aku betul2 tak boleh terima bila that girl mulakan balik . is that wrong if aku post gambar aku dekat moment wechat dia ? is that a big problem for you ? dia sendiri izinkan aku bukak wechat dia . kenapa kau beria menyalak ? "kekonon org yg kau syg tu syg kau jugak". amboi ayat . kau nak cakap dia tak sayang aku lahhh kiranya ? ke kau memang nak tengok kitorang tak bersama ? ke acaneee ? then kau pengaruhkan kawan kau yang tak tahu apa2 tu sampai dia jugak post macam2 pasal aku . wahhhh gituuuu ~ hahaha . actually aku tak marah pun kalau kau nak cerita dekat siapa2 yang kau suka . tapi yang aku geramnya sekarang la kannnn , kenapa kawan kau tu perlu cakap aku macam2 ehh ? 

heyyy perempuan ! selama ni aku tak pernah kenal pun kau . entah dari mana asal usul kau . then sesedap perasa knorrr je kau post macam2 pasal aku ? hahaha . kau dah kenal aku lama ke ? kau jangan bajet macam kau kenal aku umpama sejak aku dilahirkan la weiii . kau bukan mak aku yang kenal aku dari waktu tuuu . selagi kau tak pernah bersua muka dengan aku , tak pernah bertentang mata , tak pernah bersila bersama , tak pernah tepuk tampar bersama , kau jangan judge aku macam2 like you know everything about me . kau ingat dengan dengar cerita dari kawan kau tu , dari laman sosial , kau mampu kenal aku sepenuhnya ? mudahnya kau menilai orang . mudahnya kau terpedaya . kau jangan pandai2 buat apa2 spekulasi tentang aku selagi you not know me as well ! aku tahu kau baik . sebab tu aku taknak kau judge aku . boleh jadi futnah kalau benda tu tak betul . okay kakak kakak sekalian ? 

well , he's know everything about me . about my life . how my life is going on . he's know good or bad of me . either inside or outside . he's know me as well as I am . but both of you , not know me even one thing ! so , please stop talking bad about me . yes , memang dia diam bila korang buat macam tu . sebab dia bukan jenis cepat melenting . but not with me okay . perangai aku dan dia totally different ! and for your information , perangai aku sangat lain macam okay ? like i'm said up there . he's know me well :) but not for both of you . 

okaylahhhh . aku bagi one situation here . he called his ex and ask about her health . aku marah ke ? tanyalah dia kalau betul aku marah . aku just akan tanya "why do you called her?" . aku akan marah when dia tipu or taknak mengaku je yang dia ada call . tapi tapi tapi . kenapa aku terlalu terlalu terlalu marah sangat when something tu ada kene mengena dengan perempuan tu ? there must be something right ? aku rasa dari situ dah boleh nampak :) bukan sebab terlalu cemburu or what . yes , aku mengaku aku memang kuat cemburu . tapi cemburu aku tu bersebab kenapa . and he know why :) but actually i'm not jealous . its more too 'kecewa' . but don't worry . aku cuba corakkan semula . 

so untuk kakak kakak yang ada apa2 nak tahu , just ask me :) jangan terus menilai orang tu dari perwatakan dia . kenal dulu hati budi dia . baik buruk dia . baru judge . bukan dengar2 cerita dari sebelah pihak terus menyalah , menganjing macam mintak kene sembelih okay ? oh by the way , maaf kalau bahasa agak kasar . even dengan "SA" pun aku kasar , ganas . apatah lagi dengan orang yang dah burukkan aku kan ? hahahaha . dengan orang yang aku sayang sendiri pun aku hamokkk , apatah lagi orang yang aku tak kenal tetiba masuk campur kannnn ? 

selamat berfikir sejenak apa yang aku cuba sampaikan dan selamat beristirehat :) aku tak marah , aku tak kesah . cuma sekarang aku mohon jangan judge aku kalau tak tahu hujung pangkal . boleh jadi fitnah sekaligus mencalarkan maruah aku . aku mintak maaf dan aku dah maafkan korang . assalamualaikum . 

yang dianiaya : ummu aina

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by zaty roslan